close
Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!
Zjistit více
 

Perpetum Scogin Mobile a jiné výmysly

24. dubna 2007 v 19:32 | hearthcore |  úvahy a glosy
Josh Scogin (ex Norma Jean, ex The Chariot, The Chariot (rebuild) je opravdu produktivní chlapík. Dovádět s Norma Jean, odejít, založit Chariot, která se záhy téměř rozpadá, znovu sehnat hudebníky a nahrát něco tak úžasného, jako je album Fianceé s tím, že si na něm rád zaspolupracoval i Aaron Weiss z mewithoutYou (harmonika ve Forgive me, Nashville) nebo vokalistka Paramore, která si zazpívala na pozadí v Then Came To Kill. Ještě k tomu stihnout "sólova" a vydat singl s příznačným názvem I Sing a Lot.

A tak si říkám, kolik takových nadšenců je u nás v československých louzích a hájích? Někdy přemýšlím, jestli jde v česku vůbec mluvit o "křesťanské hudební scéně".

A kolik z našich "krysčn" kapel stojí za poslech doopravdy pomineme-li to, že se často jedná o kamarády nebo příbuzné? Rozhodně nebudu příjmat každý falešný tón, jen proto, že se za ním skrývá slovo Ježíš opakované 50 x libovolně v textu, podpořené zvukem rozeskřípané španěly kdesi na náměstí. Nebo strašný hlas, a obšlehnuté hitovky od delirious? se stále stejným opakujícím se textem, které snesu ve chvalách, ale rozhodně ne, pokud jsou pod nálepkou "hudební kapela". Z takového umění a postoje nejen k hudbě bych ani jako křesťan, natož nevěřící člověk, nedospěl k tomu, že Bůh je úžasný. Věřím že i Bůh má vkus a chce po nás maximum a rozhodně ne míň. To, že jsem uvěřil ještě neznamená, že moje kapela je proto dobrá a nebo ještě lepší tím, že zpívám o Bohu takovým způsobem, že je to až otravné (za každou cenu).

Dobrá kapela = nejen dobrá hudba a texty, které mají co říct. Dobrá hudba znamená rovnováhu mezi hudbou, textem a životem lidí, kteří tu muziku provozují. Obyčejný člověk, který žije normálním životem a nemoralizuje na každém kroku, nestaví svoje křesťanství na odiv nakonec může být pro Boha v hudbě použitelnější. Tohle pozoruju například u mewithoutYou, jsou to opravdu obyčejní kluci, a to je na nich to neobyčejné! Poslouchám píseň a zjišťuju, že v mém srdci je to samé. Aaron dokáže jednoduchým vyznáním přiblížit Boží charakter líp, než když někdo řve jak je Bůh úžasný, přičemž si to vlastně sám nemyslí nebo je nadopovaný endorfiny z toho, že lidi tuhle věc prostě nepříjmou, a on jako pronásledovaný bude mít věčnou odměnu a ani ho nenapadne myslet na to, že se to nedá poslouchat a text je třetí kategorie. Dělat věci pořádně neznamená jim otročit! Mám několik nevěřících přátel, kteří mewithoutYou májí také hodně rádi, protože je to nejen výborná hudba, ale jejich slovy - Ta hudba ve mě něco zanechává, něco dobrého, lepšího než jsem já. Nejlíp to řekl můj brácha, ale to nechám až na recenzi Fianceé.

Nemusíme přece mít špatné svědomí, když děláme primárně muziku, a to muziku pro všechny, nejen pro křesťany. Pokud chceme lidi zasáhnout, musíme jim nejdřív něco nabídnout. Neznamená to zapřít koho znám, a komu věřím, ale ani zacházet s Ním jako s obuškem nebo strašákem či přívěškem, který znamená propustku na dva festivaly v roce bez rizika, že nás "vypískají". Chcete proniknout k lidem a zasáhnout je? Hudba je určitě ta zprávná cesta, ale žádá si svoje úsilí. Nic nepříjde samo od sebe. Chcete mít opravdové fanoušky nejen mezi křesťany? Milujte je a bavte je, dělejte pro ně dobrou hudbu! Dělejte ji tak, aby ji mohl poslouchat každý, světlo se nesmí schovat pod stůl, ale nesmí být příliš silné, protože pak může člověka oslepit úplně.

Takže závěrem bych chtěl říct, že evangelium je sice důležitější než hudba sama, ale má být naším životem, pak jej naše hudba bude obsahovat v té správné forměa míře. Když chcete mít skupinu, chtějte mít ne křesťanskou, makouvou nebo ekologickou a správnou, ale dobrou. Takovou, kterou budou mít lidi rádi. Udělejte maximum pro to, aby lidi bavila a pokud budete i v hudbě opravdu svoji, Bůh skrze Vás nenásilně pronikne do vašich písní, a zasáhne nejen lidské uši, pokud budou otevřené...

Proto mám rád lidi jako je Josh Scogin, pro dobrou hudbu (a nejen pro ni samotnou) jsou schopní velkého úsilí, a Bůh si je dokáže použít, protože odvádějí dobrou práci. Skrze jejich život se pak On sám stává autorem toho, co si pouštíme nejen do uší... je toho ještě víc, co by se dalo na toto téma povědět, ale to nechám až na jindy...přeju ti hezký den čtenáři!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 prvni.dama prvni.dama | E-mail | 25. dubna 2007 v 12:41 | Reagovat

Uplně souhlasím s tím, že muzika by se měla dělat pořádně ať už křesťanská nebo jiná. Bůh chce, abysme všechno, co děláme, dělali naplno. Pokud se řídíme Boží vůli, tak budem v tom, co děláme, fakt dobří, možná nejlepší. Máme být světlem pro tento svět, máme být vidět a taky slyšet. Křesťanská hudba to je skvělá možnost ke svědectví nevěřícím, ale to by se to taky muselo dát poslouchat! A ruku na srdce, česká křesťanská hudba se moc poslouchat nedá. Prostě, když to moc neposlouchají ani křesťani, tak nekřesťani už to tuplem nebudou poslouchat- neměli by k tomu ani žádný důvod. Naše křesť. hudba je většinou nekvalitně nahraná, o falešný zpěv taky neni nouze, žádná chytlavá melodie, nezajímavé hlasy, prostě nuda. Jasně najdou se i světlé vyjímky.

Ale tím nechci nikoho odradit od hraní pro Boha (to je samozřejmě na 1.místě), ale naše kapely by neměly zapomínat, že mají hrát i pro lidi.

Tak jestli je pravda, že "co Čech to muzikant"  kde se stala chyba? Je to asi taky v tom, že v ČR nejsou na dělání kvalitní muziky podmínky. Pochybuju, že naše křesťanské kapely hraní uživí. Tzn. že musí i normálně makat v práci, takže nemají na zlepšování se v hudbě moc času- a to je pak slyšet. Taky nejsou prachy na pořádné nahrávací studio(proto to zní tak nekvalitně) , když už tak si ho můžou dovolit pronajmout na pár dní a to potom musí rychle rychle něco sesmolit.

Musíme se modlit i za českou křesť. hudební scénu, musíme je ale i podporovat (asi hlavně finančně), podchytnout a rozvíjet talent, chodit na vystoupení, kupovat si CD, aby měli motivaci a taky k ním být upřímní. Tohle, co píšu, zní dost kriticky (já to tak prostě vidím), ale má to budovat a ne ničit.

2 korni korni | Web | 25. dubna 2007 v 13:40 | Reagovat

Take nad tím hodně přemýšlím. Popravdě nevím čím to je. Je hodně faktoru, určitě mezi ně patří i peníze, nicméně když to člověk umí, tak zahraje dobře i na méně kvalitní nástroje, studio je bohužel často nedosažitelná věc. Ale podle mne je to hlavně smýšlením kapel. Můj názor je takový, že výhradně 'křesťanská kapela' která u nás chce hrát na evangelizacích a christian festivalech to má zpečetěné už v den svého vzniku, a nikdy se k pořádné hudbě nedostane, maximálně z ní vznikne slušný worship klon, ale proč si to pak nepustit kvalitněji v orginálu.

Docela velkou pastí je také to, že prvních 10 koncertů se paradoxně přihrne samo(jednodušeji než kdyby byla unchristian), a kapele nenarostou ostré lokty, které pak pořebuje pro přežití.

A jak z toho vyjít? Možností je se pak tvářit bez svatého kolečka nad hlavou potažmo v textech, hrát kde to jen jde, a jestli je to křesťanská kapela? Pokuď  je buh v ní, tak si toho lidé všimnou.

Asi se už opakuju po heartcore, takže toho radši nechám:)

3 hearthcore hearthcore | E-mail | Web | 25. dubna 2007 v 20:30 | Reagovat

To prvni.dama - s tím finančním podporováním máš pravdu, je ostuda že se dějí problémy při placení kapelám, třebas na našem největším festivalu v roce. On styl, budte rádi že vás vůbec necháme hrát, se mi moc nelíbí.

To Kornel - tak to co jsi napsal jsou skoro praktické rady. Super věc, souhlasím :o)

4 Pes 001 Pes 001 | 2. května 2007 v 15:21 | Reagovat

No, "hearthcore", pro mě už jsou mewithoutyou skoro jedinou "kř." kapelou v přehrávači, z důvodů, které chápeme asi podobně.Málokomu se dá věřit, když zpívá o Ježíši - no není to hrozný?Aaronovi se věřit dá, přestože to jméno tam většinou nepadne... Ale mám dojem, že pár lidí v naší malé zemi je.Pár těch, co jdou na krev. Pro mě je obrovským vzorem Matěj Páral z Projevů radosti (i když hudba s tím souvisí jen okrajově). Snad bude takových víc, i když je to složitější cesta (na předělávky od delirious? se líp balej holky ze sboru, když hraješ ve chvalách).

5 hearthcore hearthcore | E-mail | Web | 3. května 2007 v 19:57 | Reagovat

Já mám v přehrávači kromě "kř.". kapel ještě Hawthorne Heights, Armor For The Sleep, nejčastěji jejich starší album A Dream To Make Believe, Saosin, Taking Back Sunday a Tata/bojs. Někteří ze členú jsou křesťani, ale třeba u Tata/bojs tomu tak není.

mewithoutYou miluju, na last.fm u mě absolutně vedou. http://www.last.fm/user/hearthcore

Myslím že by se ti mohly líbit třebas Thrice, taky mluví o Bohu nevtíravým způsobem.

6 Tocon Tocon | 9. května 2007 v 18:29 | Reagovat

Mily Pse, rozumim tomu, ze ti v krestanske hudbe mnohdy chybi nevypocitana uprimnost. V tom souznime. Ale:

...to, ze uz skoro neposlouchas krestanskou hudbu, nemusi byt ani tak vypoved o te hudbe a jeji verohodnosti, jako o tobe samem, napr. tvem vkusu, prioritach atp. (neber to prosim nijak zle, ostatne i tato informace je pro me zajimava :-) ). Myslim, ze zcela rovnocenny "argument" muze byt treba moje prohlaseni, ze ja zase "nekrestanskou" hudbu posloucham jen vyjimecne. (Opet - o kvalite teto hudby to objektivne nerika NIC.)

BTW, zajimalo by me, jestli se ti napr. ti zmineni Delirious? zdaji neverohodni. Oni proste delaji neco jineho pro jinou cilovou skupinu, ale to prece neznamena, ze je v tom nejaky kalkul! Ve zpochybnovani cizich motivu bych byl velmi opatrny.

Argument o baleni holek mi pripada nejen nesmyslny (ruzne holky muzes balit ruznymi zpusoby, nektere prave naopak), ale take lacine propaganisticky a hlavne hloupy. Podobne hanlivou nalepku muzes podle aktualni (ne)libosti nalepit na kohokoliv, ale neni to ferovy argument.

Tolik protentokrat - a doufam, ze se mi to podarilo formulovat vecne a logicky.

Mej se dobre!

7 Pes 001 Pes 001 | 13. května 2007 v 23:11 | Reagovat

Tomáši!

a) delirious? jsem nezmiňoval, jen ty české chváliče, co radši zahrajou jejich (většinou blbý) cover, než že by něco sami složili

b) nikomu jsem nepodsouval žádný motivy, protože jsem ani žádnýho konkrétního chváliče nezmínil

c)ale úplně jsem si ten příklad balení při chvalách nevymyslel

d)riskujeme, že naše diskuze během několika minut zcela rozbředne, protože:

e) co je kvalita?

f) co je hudba?

A tak dále.Myslím, že bychom fundovaností mohli brzy překonat i vynikající server www.czechcore.cz. Chceš to riskovat? :-)

8 hearthcore hearthcore | E-mail | Web | 14. května 2007 v 20:05 | Reagovat

Balení holek? Stačí přece jedna, ne? A holky se nebalí na "něco" ne? Dá se vůbec holka balit? Holka která skočí na kluka s kapelou, to bych chtěl vidět, stála by opravdu za to? :o)

9 Tocon Tocon | 15. května 2007 v 11:34 | Reagovat

Mily Petre,

1. omlouvam se, pokud jsem te nastval, to opravdu nebylo mym cilem.

2. To, ze jsem narozdil od tebe smisil Delirious a jejich kopirovace, je pravda, omlouvam se.

3. Myslim, ze lze někomu podsouvat motivy i bez toho, ze bychom ho jmenovali. Napriklad "tem, kteri delaji (vetsinou blbe) predelavky Delirious". Pokud jsi snad nemyslel to baleni holek jako motiv, tak se omlouvam, ale nevim, jak jinak jsi to mohl myslet. Uznavam, ze to tak u nekoho muze fungovat, jen se mi nelibi ta pausalizace. Myslim, ze existuji i takovi, kteri delaji blbe predelavky Delirious, a presto "se jim da verit, kdyz zpivaji o Jezisi" (bez ohledu na to, jestli to, co hrajou, je "umeni", nebo spatne odvedene remeslo - oni si totiz casto ani neuvedomuji, ze to delaji blbe).

4. Navzdory tomu, co jsem napsal v predchozim bodu souhlasim s tim, ze pokud nekdo je nejen krestan, ktery "to mysli uprimne", ale dela taky zaroven dobrou hudbu, tak ma mnohem vetsi sanci oslovit mnohem vic lidi. Rozhodne hlasuju pro kvalitu a ne pro vedomy postoj typu "co na tom, ze je to falesne, Pan Buh se prece diva na srdce". Takova prohlaseni povazuju za bludna, pomylena a hloupa a neuveritelne me stvou.

5. Timto jsem se myslenkove vycerpal a momentalne uz nemam k tematu co rict. :-)

10 hvmflmk hvmflmk | E-mail | Web | 1. května 2009 v 0:26 | Reagovat

wLNc7u  <a href="http://evryuosrqggo.com/">evryuosrqggo</a>, [url=http://imusuakbipus.com/]imusuakbipus[/url], [link=http://mtovuqfhxphc.com/]mtovuqfhxphc[/link], http://uzvxgrnuvkjt.com/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama