Taky vás nudí "křesťanská" hudba?

22. srpna 2007 v 10:03 | djmouka |  úvahy a glosy
Nevím, jestli je to jen můj pocit, ale zdá se mi, že většina tzv. "křesťanské" hudební produkce je k neposlouchání. Čím dál méně často narazím na něco, co mě chytne za srdce, co mě osloví, z čeho mám radost. V drtivé věšině se jedná o průměrné kapely, zpěváky a zpěvačky, kteří ač dělají to nejlepší, co dovedou, jen v málo případech dělají něco výjimečného, co si zaslouží větší pozornost. Každý týden slyším zhruba 4-5 nových CD a většinou si jsem schopen zapamatovat tak jedno znich. Zbytek je takový šedý průměr.

Ne, že by se nic nedělo, ale člověk opravu musí hledat a pátrat po zajímavé muzice. Je jasné, že je to také otázkou vkusu a osobních preferencí člověka. Je pak strašně snadné strhat v recenzi mladou nadějnou kapelu jen proto, že se prostě jedná o ničím nevybočující křesťanský průměr. Je mi naprosto jasné, že Bůh si nejraději používá ty, kteří jsou z lidského hlediska nepoužitelní. Proto i já jsem vděčný za každého, kdo to zkusí - i když je to ve výsledku nic moc zajímavého. Musím taky s pokorou přiznat, že sám bych to nezahrál/nezazpíval lépe. Na druhou stranu je hudby kolem tolik, že se nehodlám zdržovat něčím, co mě neoslovuje.
Našel jsem nedávno na webu skvělou webovou stránku s příznačným titulem The Bored-Again Christian (znovuznuzený křesťan), která je věnována právě lidem, kteří mají stejně jako já pocit, že většina křesťany produkované hudby je průměrná a obyčejná. Cílem stránek je vyhledávat a prezentovat hudbu, která se této charakteristice vzdaluje. A k mému velkému překvapení je zde většina muziky, kterou jsem už předtím objevil a shledal zajímavou.
Skvělá věc na stránkách jsou podcasty, kdy si můžete ve zhruba hodinových komentovaných blocích poslechnout písničky různých umělců a seznámit se tak s jejich tvorbou. Tyto pořady si můžete stáhnout i ve formě mp3 na váš počítač. Vřele doporučuji!
A co vy, taky míváte pocit, že křesťanská hudba je nudná? Co posloucháte?
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 daggie daggie | 22. srpna 2007 v 11:43 | Reagovat

Co takhle "retro" ...už jsem to tady publikoval:

Znáte All Saved Freak Band? ... linky na jejich stránky a ukázky muziky: http://www.allsavedfreakband.com/home.htm

http://www.hiddenvision.com/

2 hearthcore hearthcore | E-mail | Web | 22. srpna 2007 v 12:04 | Reagovat

Nevím v seznamu mají i Classic Crime, což bych označil za klišé roku.

3 Lenča Lenča | E-mail | 22. srpna 2007 v 13:06 | Reagovat

Hele, máš to tu pěkný, ale pora´d mi prosim tě, jak si dam na svůj blog mp3. Hihi. Trošku se v tom nevyznam. Dík. Lenča

4 tra.la.la tra.la.la | 22. srpna 2007 v 14:22 | Reagovat

Tak přesně tohle řeším v poslední době taky docela často a mívám si za zlé, že víc tíhnu k některým nekřesťanským kouskům, které se mi zdají hudebně mnohem zajímavější a nápaditější.

5 daggie daggie | 22. srpna 2007 v 15:20 | Reagovat

to traJaJa:

..a proč si to máš za zlé? Cožpak není Hospodinova celá země a její plnost? :-)

6 Hanka Hanka | 22. srpna 2007 v 18:31 | Reagovat

V tomoto s tebou zcela nesouhlasím, byla sem na koncertě Rebeccy St. James a to mě stačilo, stačilo možná na celý život, taky Michael W. Smith, Darlene Zschech - Hillsong united, Chris Tomlin, David Crowded Band.....Je toho málo? Tvůj názor vůbec nezastávám sorry, křesťanská hudba je ta která mi nejvíc dává, těžko v nějaké "nekřesťanské"hudbě  najdu tak povznášející a povzbudivé texty...

7 chriss chriss | Web | 22. srpna 2007 v 21:28 | Reagovat

poznam vela christian music, ktora nie je nudna

skor ma zaujima kde na nete je nejaky krestansky cesky alebo slovensky chat pre mladych neunudenych krestanov, kde by sa dalo normalne pokecat napriklad o tom kde su ake akcie, koncerty a podobne... dik

8 LukasT LukasT | Web | 22. srpna 2007 v 23:11 | Reagovat

To chriss: o chate neviem, ale prihrejem si polievku :), na mediablog.christ-net.sk mozes pisat komentare k hudbe a k akciam :) a tu na musicmixe je rozbehnuty nejaky plugin na kecanie :)

Fajny clanok od Mareka, ja bych dodal ze trebars mainstream hudba nema obdobu kapely

MuteMath, ktoru pocuvam snad odkedy som sa s nou stretol...

Takisto Delirious? su skvely.David Crowder Band kapelou roka na MSN Music...Originalna hudba....Teraz sa mi celkom zapacila skupina LeeLand...

Pocuvat 4-5 CDciek tyzdene moze ten sluch otupit :-D, ale v podstate mas pravdu,

ze tej hudby nadpriemernej, ktora je zaujimavejsia nez mainstream, je pomenej :-)...

Ale ked je, tak zas je lepsia nez mainstream :-D

9 djmouka djmouka | 22. srpna 2007 v 23:45 | Reagovat

Díky za reakce. Já znám taky SPOUSTU křesťanské hudby, která není nudná, která mě baví a kterou poslouchám ( něco málo je např. zde: http://www.last.fm/user/djmouka/ ).

Zároveň je ale také mnoho této hudby, která mě už fakt moc nebaví. Z 95% poslouchám křesťanskou hudbu, na druhou stranu i hudba "nekřesťanská" může být neméně povzbuzující a inspirativní. Vždyť Bůh se neomezuje pouze na věřící!

Abych nebyl nekonkrétní, pár příkladů nových desek z poslední doby (jedná se o křesťanské umělce):

BAVÍ (zaujalo): Fauxliage, Jason Gray, Todd Agnew, Phil Joel, MAE, The Send, Eisley, Radiant, Northern Room...

NEBAVÍ (nezaujalo): Deas Vail, Story Side B, The Rocket Summer, Ruth, The Contact, Lovelite, The Fray, Sunday Night Cruise, Wavorly, The Fold, Over The Rhine, Page France, Sherwood, Tokyo Rose, Campbell, Ryan Wilkins, The Less, Jonas Brothers...

Těším se na nové desky: David Crowder Band, Kevin Max, Thousand Foot Krutch, Emery, The Afters...

Celkově vzato, není to až tak zlé. Ale přece jen, když se člověk zaměří na to, co se mu líbí, co je kvalitní a je opravdu profesionálně zvládnuto, ne vždy se setká s úspěchem. Být dobrý a kreativní je opravud dar, který nemá každý.

Třeba v oblasti worship music se v podstatě nic nového neděje. Hillsongs nepřináší příliš nového a spíše chrlí každý rok nové písničky, to stejné platí o Planetshakers, Passion nebo Maranatha Music. Naštěstí zde ale je třeba David Crowder Band nebo Jason Gray, kteří přinášejí něco originálnějšího.

Byla by to debata na dlouho, v podstatě mi jde o to poukázat i na to, že stereotyp může zavládnout v každé oblasti lidského působení a my bychom se neměli spokojit se vším, ale hledat kvalitu.

10 gina gina | 23. srpna 2007 v 8:16 | Reagovat

cauky, no poslouchat tydne spoustu muziky je i muj udel a vybrat do radia dobre veci je v podstate pro me sportovni  vykon. neni to ani tak o tom ze by nebyl vyber, ale spis o tom, ze spousta kapel hraje podobne a spousta hlasu je jak rika muj kamos taky podobnejch. Proto jsem za vase tipy rada a poslechnu si je...

Ted treba premyslim jestli si vubec do auta dam muziku. Ale vzhledem k tomu ze rada zpivam asi jo...jen budu doufat, ze budu mit vyber..:-))

Co me ale skutecne trapi...cesti muzikanti, kde jste? To prislovi..co cech, to muzikant...uz neplati?

11 daggie daggie | 23. srpna 2007 v 9:18 | Reagovat

jo...Todd Agnew..to já taky můžu :-)))

to gina:

cituji tě >>Co me ale skutecne trapi...cesti muzikanti, kde jste? To prislovi..co cech, to muzikant...uz neplati?<<

- českej kvalitní blues-rockovej gospel - na ten se těším :-)  ...ale vidím to tak, že dokud s tím nezačnu já, tak se asi nedočkám (nebo snad víte o něčem takovém?)... :-)))

12 amundsen amundsen | 23. srpna 2007 v 11:18 | Reagovat

ja sa asi po tomto clanku stanem zanieteny fanusik djmouku :))

je mi jasne, ze clanok je napisany skutocnym harcovikom v oblasti pocuvania hudby. Kazdy totiz, kto zacina s pocuvanim krestansky orientovanej hudby, je najprv cely uzasnuty, aka je zanrovo pestra, kvalitna a na svetovej urovni. Potom prechadza rozlicnymi stadiami, djmouka je uz davno vo vysoko pokrocilom stadiu, ked zistil, ze aj v hudbe krestania vlastne znacne zaostavaju (ako v kazdej inej oblasti umenia), ked je len kde tu ostrovcek kvality a ostatne je konvencny priemer. Super clanok!

13 Petan Petan | 23. srpna 2007 v 11:28 | Reagovat

Zdar. Tak ja bych teda nerek, myslim ze krestanska hudba je jedna z nejlepsich, konkretne krestanskej rock. Teda ne ceskej, o tom toho moc nevim, ale jinak neposloucham v posledni dobe nic jinyho nez krestanskou hudbu a kdybych nmebyl krestan, tak se mi to stejne bue libit.....takze jen tak namatkou: Blindside,  Switchfoot, Relient-K nebo P.O.D. cus

14 ever ever | Web | 23. srpna 2007 v 16:17 | Reagovat

Navrhoval bych prejit z FF pluginu Daisy na neco takoveho:

www.pownce.com

Mam 11 pozvanek, takze kdo chce, tomu muzu poslat a ten dalsim, takze by vyslo na vsechny, kdo by chtel udelat MMX network.

15 kejt kejt | 23. srpna 2007 v 23:29 | Reagovat

ja myslim, ze "kde tu ostrovcek kvality a ostatne je konvencny priemer", takhle to je i v sekularni hudbe, ale je ji nepomerne vic, takze to neni tak videt. nerekla bych, ze krestani zaostavaji v umeni, proste lepsi hudby bude vzdycky min nez horsi, protoze tu umi delat kazdy. no a dobra krestanska hudba je skoro vzdycky lepsi nez nekrestanska, protoze ma proste mnohem vetsi hloubku, texty, ktery cloveka uplne dostanou...

16 daggie daggie | 24. srpna 2007 v 11:11 | Reagovat

All Saved Freak Band

"My Poor Generation"

Out of the backwoods of the Mississippi delta

Came Elder White to fight for civil rights

Was he right?

He and Sister Brown, they went to town

Tried to ride a bus, people called it lust

Were they right?

Out of the swamp of Louisiana

Came a young man, played Gospel piano

He joined Elder White to fight for civil rights

Was he right?

He and Sister Black, they broke their back

In a sit-down strike, they didn't believe in force or might

We think they were right.

How low can a snake crawl?

Can a man mount up any higher?

Away to the north I see whole cities on fire

They said peace and love was their only desire

Oh, America! Oh, America!

I see the seas rolling in on you

While high on the mountaintops

The vultures behold the view

Oh, America! Oh, America!

Remember the one they crucified

His mother was a Jew.

17 Maftík Maftík | Web | 24. srpna 2007 v 18:17 | Reagovat

Myslím že mouka není sám kdo to podobně cítí. Já teda poslouchám (byť dnes už dost málo) křesťanskou populární hudbu takřka výhradně českou, ovšem mám takový pocit, že na té řekněme obecně nižší kvalitě se mj. nepříznivě podepisuje takový trochu nešťastný princip "nemusí to být hudebně nic extra, hlavně ať to má kvalitní křesťanský text". Ale možná se mýlím ... a navíc zahraniční scénu nemůžu vůbec hodnotit

18 adruš adruš | 25. srpna 2007 v 14:36 | Reagovat

četla jsem si vaše názory a článek a jsem zaskočená! jsem mladá křestanka..a myslím si že by jste se měli víc zajímat o to jestli jste připravení až přijde ježíš nebo jestli jste způsobilí na to dostat se do jeho království, řešit tady nějakou křestanskou hudbu, když ještě k tomu málokterá je od Boha. většinou v křestanském rocku a metalu má prsty satan. vzpamatujte se a modlete se! protože taková hudba která je v nebi !!!!!! to je teprve hudba! a jestli mjinete boží království , minete všechno!

19 adruš adruš | 25. srpna 2007 v 14:40 | Reagovat

:-(

20 Márty Márty | 25. srpna 2007 v 20:20 | Reagovat

to DJ Mouka: Zajímavý námět do diskuze, ale skoro si myslím, že pokud každý týden posloucháš tolik nových cédéček je úplně jasný, že Tě to začne nudit a bude Ti to připadat stejný. Tvrdím to i proto, že mám možná podobný "problém". Když jsem asi před 8 lety slyšel poprvé Hillsong, byl jsem úplně unešenej, protože takový chvály a jejich atmosféru jsem prostě neznal. Když dnes vyjde nový Hillsong, líbí se mi tam několik songů a ostatní prostě už neposlouchám. Ale pokud bych dnes byl ve stejné pozici jako před těmi 8 lety a poslechl bych si poprvé nový cédo Hillsongu, znovu bych byl nadšenej a hrozně moc povzbuzenej. A tohle myslím platí i u ostatních kapel.  Takových lidí, kteří mají možnost poslouchat tolik nových cédéček týdně zas tolik není (i když jejich počet díky internetu stále přibývá). A myslím, že ti, kteří nemají doma všechna vydaná cédéčka si paradoxně hudbu užijou mnohem víc, protože jim vše nesplývá v jednu kouli. Toť tedy můj názor.

Co se týká nových věcí, v poslední době mě docela zklamali Casting Crowns, Jeff Deyo, KJ-52, needtobreathe nebo Tree63. Naopak se mi moc líbí 12 Stones - Anthem for the Underdog (snad jejich zatím nejlepší nahrávka), chváliči Aaron Shust, Jeremy Riddle nebo Steve Fee (všechny tři opravdu vřele doporučuji!), pohodáři Lifehouse nebo ostřílený rocker Geoff Moore, který ale přešel trošku do mainstreamu. A moc se těším na David Crowder Band, Emery, Falling Up, Steven Curtis Chapmana nebo Michaela Taita.

Z "nové" české hudby neposlouchám téměř nic. Nedávno jsem byl na koncertu Eliaty a musím se přiznat, že mě moc příjemně překvapila nejen chytlavými melodiemi, ale i novými písněmi, které nejsou už tak frázovité jako na jejich zatím jediným cédéčku. Hodná sestra zlého smrťáka tvrďáka od Veselé Zubaté mě docela zklamala. Jinak doufám, že zlaté časy (pro mě doba Ram Adonai, Bez Iluze, Agapé, Karmelu) snad ještě někdy nastanou. Jinak je to z mého pohledu dosti šedý a z velké části téměř neposlouchatelný průměr...ze kterého občas vysvitne nějaká píseň třeba od Stejného Rytmu nebo Michaela...

Pokud mé blábolení někdo dočte až sem, má můj obdiv...

21 Pes 001 Pes 001 | 26. srpna 2007 v 23:35 | Reagovat

No já zírám, co se to tu řeší!Mouka má docela dobrý názory, ale já bych byl asi ještě přísnější.Už si ani nepamatuju, kdy by mě něco "na scéně" oslovilo.Extrémní problém mám s americkejma "christian" kapelama. Těm většinou nevěřím ani dobrý den (platí pro hudbu i text). Všichni hrajou a říkají to samý. A stejně po letech zájmu o křesťany v hudbě mi vlastně není jasný, co to ta křesťanská hudba je.Poslední dobou mi to splývá s pojmem nudná hudba.

22 Tocon Tocon | 27. srpna 2007 v 13:43 | Reagovat

Mouko, muzu se zeptat, kde beres 4-5 novych CD tydne???  | 8-O

23 Tocon Tocon | 27. srpna 2007 v 16:03 | Reagovat

to DJ Mouka: Muzu se zeptat, kde beres 4-5 novych CD tydne???   | 8-O

to ever: pownce.com nevypada spatne, za sebe mam pocit, ze mi diskuse tady pod clanky uplne staci... :-)

24 Tocon Tocon | 27. srpna 2007 v 16:09 | Reagovat

Omlouvam se za opakovane vlozeni stejneho komentare. Muj prohlizec mi vytrvale ukazoval jen prvnich 15 komentaru, a to i po refreshnuti. Nechapu.

25 Just Pete Just Pete | E-mail | Web | 28. srpna 2007 v 6:55 | Reagovat

Thanks!  (I think)  I am glad to have international listeners!

26 Nechápavej Nechápavej | 28. srpna 2007 v 17:21 | Reagovat

pro Psa:

Mam-li byt velmi uprimny, zda se mi tva dlouhodoba znudenost krestanskoku hudbou tak trochu jako poza. Jinak moc nechapu, proc se tou krestanskou hudbou porad tak mucis (napr. tim, ze zasedas v porote souteze "Vox 007 hleda krestanskou superstar" :-) nebo tim, ze o krestanske hudbe tu a tam vydas nejaky zasveceny komentar). Zda se mi to temer masochisticke... Kdyz s tim mas takovy problem, proc se tim furt tak tejras (a siris mezi ostatni hudbou se zabyvajici krestany "blbou naladu")?

Mimochodem - nejni to s tim opakovanim v krestanske hudbe tak trochu logicke? Vzdyt vsichni ti lide prozili podobnou zkusenost zachrany timtez Zachrancem, a chteji mu za to podekovat. Ja bych jim to veril. Navic zpivaji o Tom, ktery je STEJNY vcera, dnes i (o hruzo!!!) naveky (takze lepci uz to nebude). To uz bys pak ale nemohl verit ani Bibli - za poslednich cca 18 stoleti taky lautr nic noveho.

Nenudi te treba i cely to krestanstvi, kdyz porad zvestuje to same poselstvi?

Omlouvam se za ponekud ostry zpusob psani, ale tahle okazala (a navic zcela pausalni) znudenost mi pripada nekonstruktivni. Vim, ze to dotahuju trochu do extremu, ale kdyz je nekdo programove negativisticky, tak me to proste stve.

Ale treba jsem te jen nepochopil. Budu rad, kdyz me vyvedes z omylu (a napises treba nejakou pozitivni recenzi na nejakou "krestanskou" desku :-) ).

27 daggie daggie | E-mail | Web | 29. srpna 2007 v 12:29 | Reagovat

to Nechápavej:

citace: "Nenudi te treba i cely to krestanstvi, kdyz porad zvestuje to same poselstvi?"

- obávám se, že někdy se fakt nezvěstuje TO SAMÉ POSELSTVÍ. :-(

...a pak je TO FAKT NÁBOŽENSKÁ NUDA. Byť s dobrým úmyslem, to nepopírám.

Chtělo by to více spontánnosti a té "první lásky".

- ale to je slovo do vlastních řad. To se týká nás všech - a mě především!

- Méně snahy o naplnění Mojžíšova Zákona (dispenzacionalistické myšlení je fakt "vopruz") a více milosti a pravdy evangelia i v každodenním životě. Ne jen moralizování a snahy o pokřesťanštění "nevěřících".

sorry...ale i já umím "být ostrej"

28 hearthcore hearthcore | E-mail | Web | 29. srpna 2007 v 22:43 | Reagovat

Dneska jsem koupil dvě CD od As Cities Burn, další měsíc plánuju všechny EMERY pak MWY a Underoath.

29 Tocon Tocon | 30. srpna 2007 v 9:30 | Reagovat

Daggie, mám pocit, že se ti povedla logická přesmyčka:

Dosud jsme se bavili o tom, že je nuda, pokud se opakuje pořád to damé.

Ty pro změnu rozvádíš myšlenku, že je nuda, pokud se NEopakuje TO SAMÉ.

Zajímavý argumentační úskok... :-)

Obecně souhlasím s tím, co píšeš, jen nevím, jestli je to ještě stále k tématu. :-)

30 daggie daggie | 30. srpna 2007 v 11:50 | Reagovat

to Tocon & to all:

a jo...my se bavíme o muzice! Sorry, já to vzal všeobecně - jako "o evangelikalismu"...

- co se týká muziky: jaxte si určitě všimli, nejsem na "prejzky & woršípy" a ni na jejich "úluho" v křesťanství. Považuju to za "rozežranost" Božího lidu - Boha si neuplatíme chválou ani skutky. Teoreticky bychom chválou měli vyjadřovat svůj postoj srdce, ale prakticky vzato - ovoce "střední evangelikální třídy" v současnosti už na ty "košer" postoje nevypadá. Samej management, multiplikace, televizní evangelium, konference a semináře... A..skutek víry  - utek z díry.

V Olmiku to paltí 2x. Např. bezdomovcema se tam zabývají  "jen" katolíci, že...

Co dodat: snad mě na Musicmixu budete i s mejma "názorama a zkušenostma" tolerovat. Jsem přece jenom vobyčejnej, chudej, ale ne bežžubej evengangelikálně zaměřenej evangelickej hippie.  :-))

31 hearthcore hearthcore | E-mail | Web | 30. srpna 2007 v 15:33 | Reagovat

To daggie, nu ale tyhle témata patří spíš na Krestan cz. Tohle je hudební BLOG.

32 daggie daggie | 31. srpna 2007 v 8:18 | Reagovat

OK...budu se krotit...sorrrrry....přijměte mou omluvu a prosbu za odpuštění... OK?   :-)

33 pch pch | E-mail | 7. září 2007 v 15:19 | Reagovat

Zírám jak se tady rozproudila diskuze...

Pracovně poslouchám asi ještě daleko víc nových "křesťanských" (vím, že sousloví "křesťanské něco" je velmi sporné, ale o tom se teď nechci dohadovat)

CD, než Marek a v podstatě mu dávám za pravdu. Málokdy si poslechnu celé album (po prvních dvou písních je stejně většinou jasné o co jde) a přiznávám taky, že na studium textů nemám čas.

Souhlasím i s nějakým dalším pisatelem v tom, že nuda a šeď je otázka hudby obecně, nejen "křesťanské". Možná nám víc vyniká ta bezbarvost a spousta klišé v té

"křesťanské" proto, že jí víc posloucháme - nebo řečeno naopak: existuje víc zajímavé hudby "nekřesťanské" mimo jiné proto, že "nekřesťanské" hudby prostě daleko víc je (tedy je větší výběr).

Výraznější je to možná ještě u filmů - kolik je fakt dobrých "křesťanských"? Ale je spousta inspirujících filmů, kde nefigurují slova křesťan, Ježíš.. (asi budeme muset na www.gimel.cz zřídit novou škatulku pro filmy myšlenkově spřízněné).

Původně jsem si ale vlastně chtěl postesknout na svou roli hudebního vydavatele a dovozce. Mám totiž zkušenost, že to u nás funguje takhle: čím zajímavější (aspoň pro mě) muzika, tím míň se prodává.. Většinou se tady rozplýváte třeba nad Mewithoutyou, The Afters nebo Veselou zubatou.. ale téměř nikdo si to nekoupí. Ale co, to je prostě život - pokus o úsměv.

34 dave"The Bass" dave"The Bass" | 10. září 2007 v 2:06 | Reagovat

většinou do diskuzi moc nepřispívám, ale tak nějak mám pocit, že i ten můj názor musí do světa. V hudbě jsem zapojen jak aktivně tak pasivně a můžu potvrdit, že podobnou otrávenost z kvality v hudbějsem pociťoval někdy začátkem léta.

Poslouchám "křestanskou a nekřestanskou hudbu asi půl na půl a měl jsem pocit nudy z obou proudů... Víte na co jsem přišel? Vypnul rádio, HIFI, mp3 a začal jsem si užívat ticho. Možná to děláte normálně, ale u mě to nebylo zvykem.  Začal jsem více hledat Boha. Sedl jsem si s Biblí v ruce a začal volat k Bohu, aby mě obnovil, znovu oslovil, aby mi odpustil moji vlažnost. Pak jsem si jednou pustil CD s chvalami, které mě dřív opravdu nudily a to CD nezačalo být lepší, ale já jsem najednou slyšel svoje srdce volat k Bohu a zpívat ty jednoduché pravdy opravdu ze srdce. Došlo mi, že jsem nevědomky kritizoval něco, co bylo nahraný pro Krále a pro vyjádření srdcí posluchačů a ne pro moje přesycený tukem obalený uši. Chci vás povzbudit: pustte si ticho a dopřávejte si více Boží přítomnosti a hudbu berte jako dar. Třeba pak začnete být jako já znovu více citlivější.

Tak mě napadla otázka, pokud budu ted hodně nábožnej: myslíte si, že je v pořádku, aby  psal křestan  "kritiky a recenze" na cokoli, at už hudba, nebo jiné umění atd? Nezavání to trochu  posuzováním? Když pak kritika vyzní negativně, není to ublížení bližnímu svému(konkrétně tomu umělci)? Začal jsem si tuto otázku klást nedávno, po rozhovoru s nevěřícím muzikantem, který byl zdrcen z toho, jakou kritiku napsali o jeho CD. Víte, že srdce umělcovo je ještě citlivější, ne? Docela by mě zajímaly vaše názory.

P.S. omlouvám se za svůj XXL diskuzni výlev

35 pch pch | E-mail | 10. září 2007 v 8:19 | Reagovat

Dave basisto, myslim, že ticho opravdu neni špatný (natož prožívání Boží přítomnosti), nicméně asi je to tak, že ve stavu "blaženém" člověku akorát něco míň vadí - tomu bych ale neříkal větší citlivost..

Recenze jsou podle mě v pořádku - i ty kritické (samozřejmě s jistou dávkou slušnosti). Fundovaná dobře napsaná recenze může citlivému umělci dokonce i pomoct. Jinak bychom kolem sebe mohli akorát chodit, usmívat se a.. myslet si své. Když to řeknu naplno: i to, co je napsáno pro Krále, může být někdy tak strašné, že nejlepší rada "umělci" je: prosímtě když už musíš, tak si to nech pro sebe.

36 mykl mykl | 21. září 2007 v 18:31 | Reagovat

Myslim si, ze pokud jsou psany recenze pravdive, ale zaroven z laskou, je to ale uuuuuplne v pohode...  Stejne tak jako poslouchani ticha :-) Jinak takovou tu "pravou" krestanskou hudbu uz skoro neposloucham (az na vyjimky), snad jen kuli slovum nekdy. Nektery veci se skoro az stydim mit v kompu, tak je rovnou mazu po poslecnuti prvni pisne :)) Ale nechci, aby to vyznelo jednostranne, v rybnice se najdou i pekny veci, jen je jich malo a ne kazdymu se libi stredni proud, numetalovi pseoudotvrdaci nebo keltoviny :-)  To radej jit proti proudu :P

37 Petr Petr | E-mail | 9. listopadu 2007 v 23:54 | Reagovat

Hledám České D.J, křesťany. Dík za zprávu. Petr

38 Pája Hájek Pája Hájek | E-mail | 27. prosince 2007 v 18:40 | Reagovat

Chlápče tak skus neposlochat Agatu Hanichovou, ale zaměř se na něco tipu Toby Mac, DJ-Maj nebo KJ-52. Možná ti příjde, že křesťanská hudba je ochuzená a možná máš pravdu, ale je to tím, že křesťanská hudba má za učelém to aby se lidi při poslechu zamysleli apod., ale ta "normálni" je zaměřená pouze na požitek a ne na prožitek její slova sou tam dávaný jenom tak jako aby se to rýmovalo. Je to všechno otázka pouze toho co člověk preferuje jestli hudbu jako takovou anebo Křesťanskou hudbu což je pojem sám o sobě.

Ale blog je skvělej :-D

39 Pája Hájek Pája Hájek | E-mail | 27. prosince 2007 v 18:45 | Reagovat

Sorry nechtěl jsem aby to vyznělo stylem, že mám něco proti nekřesťanský hudbě. Já osobně mám v MP4 tak 60% světský a nemám s tím problém, že bych měl černý svědomí. rozhodně sem si četl tyhle komentáře a jsou fakt moc dobrý.

40 Adam Adam | E-mail | 14. března 2008 v 22:36 | Reagovat

To Daggie: Jasně, ale zase pozor na přehnanou uvolněnost. Sám Pán Ježíš řekl, že nepřišel aby záko zrušil, ale naplnil. Prostě aby lidem ukázal, jak se to vše dá prakticky zvládnout. Mrzí mě, že někdo třeba tvrdí, že byla sobota přibita na kříž.. Zkuste si to celé přečíst v bibli kralické a zjistíte hodně věcí, které jsou vykládány mylně. Moc vám všem přeju, aby vás vedl Pán Ježíš skrze Ducha Svatého. Hudba je krásná věc, ale v rocku a natož heavy metalu naplnění nevidim. Křesťanský SOFT rock si poslechnu tak v týdnu, jenže často nezpozoruji přechod u přehrávače mezi christian music a tou ostatní. Držte se, doba je zlá... S pozdravem Adam, Jaroměř

41 Adam Adam | E-mail | 14. března 2008 v 22:37 | Reagovat

My best- Amazing grace- osobní zkušenost..

42 Elza Elza | 5. června 2008 v 19:55 | Reagovat

Tak si poslechni Holy is the Lord od Chris Tomlin

43 ???? ???? | 23. července 2008 v 12:10 | Reagovat

zdravím, nemohli byste mi někdo doporučit nějakou kvalitní rockovou/hardrockovou křesťanskou kapelu?

44 Jiří Jiří | E-mail | 15. srpna 2008 v 8:20 | Reagovat

.....je mi naprosto jasné, že Bůh si nejraději používá ty, kteří jsou z lidského hlediska nepoužitelní............CO SI TO DOVOLUJEŠ? VĚNUJ SE NANEJVÝŠ KRITICE HUDBY, ALE NEVYPOUŠTĚJ TAKHLE BLBÝ KECY.....TO JE TAK BRUTÁLNĚ AROGANTNÍ A POVÝŠENÝ BLÁBOL, ŽE MĚ Z TOHO MRAZÍ, TO MÁŠ SÁM SEBE ZA BOHA, ŽE SE STAVÍŠ DO TAKOVÉ VÝŠE, ABY SIS DOVOLIL PLIVNOUT NA VŠECHNY LIDI? TO JE ODPORNÉ...

45 dubon dubon | E-mail | 12. září 2008 v 19:07 | Reagovat

Ale no no no. Nac ty pejorativy. Pan zrejme nepochopil jak to autor myslel. Neni snad pravdou, ze Buh si casto voli ty, kteri v ocich sveta nemaji zadnou hodnotu? Ze dava moc otrokum, ustanovuje za krale pronasledovane etc. etc.? Jsem presvedcen ze tak to autor myslel. Takze klidek a nozky do lavoru ;) Jinak vcelku chapu autora a toto kontroverzni tema, protoze ono chte nechte krestanska muzika by asi nemela byt jen o tom, ze nekdo umi chytnout do ruky kytaru a vyloudit par akordu. Zaroven vsak mame jakousi tendenci neshazovat ani to, vzdyt je to pro Jezise. Existuje podle mne cosi jako autenticnost a osobne se domnivam, ze to je to co je nejen na krestanske muzice, ale i v jinych "umeleckych" oborech dulezite. Znam muzikanty, kteri nejsou tolik zdatni ve hre samotne, ale svou invenci, pomazanim  a autenticnosti dokazi "pritahnout pozornost", na druhou stranu znam profesionaly u nichz mi ani moc nevadi, ze nevlastnim jejich desky. Pokud vsak chybi oboje pan Buh nam pozehnej :)

2pch: Ono hrozne zalezi i na tom kdo recenzi pise. Staci kdyz ma autor jiny "krestansky" postoj. Nejedna kritika v minulosti se minula cilem a kritizovany autor byl oslavovan po sve smrti. Tim neobhajuji tezi ze hrat ma kazdy, jen upozornuji ze ani nekriticke nadseni pro kritiky neni na miste :) Uznavam vsak ze to se tyka spis malinko jineho tematu, nerozeznanych vizi a talentu nez prumernosti nektere krestanske hudby u nas.

46 Jarek Jarek | 12. října 2008 v 0:08 | Reagovat

Z křesťanské hudby nejraději poslouchám Gospel Bluegrassovou muziku.Ale Česky to asi nikdo nezpívá,takže poslouchám ty Americké kapely.

  Já jsem se taky pokusil něco vytvořit,tak si to můžete poslechnout na www.freemusic.cz/jarek           nebo

www.freemusic.cz/reka            ale není to bluegrass,to ani náhodou.

  Záleží taky na tom k čemu má křesťanská hudba sloužit.Jestli je to k tomu,aby jsme si mohli zaspívat chvály,tak je to něco jiného než když si chci doma pustit něco meditačního.Obojí je třeba,jenže asi nejdůležitější je,aby taková muzika oslovila nevěřící.Protože nač přesvědčovat přesvědčené?

    Pán s Vámi

47 Romanethka Romanethka | E-mail | 12. října 2009 v 21:11 | Reagovat

ať si každej říká co chce: KŘESŤANSKÁ HUDBA JE NEJJJJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

48 otoman otoman | 4. listopadu 2009 v 18:13 | Reagovat

jo je nej!! např:P.O.D,Skillet,Breaking Benjamin,Jordin Sparks,The Ambassador a jiné stačí jen hledat nic víc

49 Martin Martin | E-mail | Web | 31. července 2011 v 11:33 | Reagovat

Souhlasím s některými názory, které naznačují, že u křesťana je důležitější otázka víry než náročnosti na křesťanskou hudbu, že je nadřazený obsah hudby nad způsobem provedení. Hudby je moře. Ale jaké, komu sloužící, koho oslavující? Vyžíváš-li se v hudbě natolik, že máš potřebu se obklopovat jinou "kvalitnější" hudbou, než je křesťanská, pak je to k zamyšlení o Tvých prioritách.
Nepopírám, že je v ČR menší výběr kř. hudební produkce, ale nezapomeň, v jaké to zemi žijeme. Jedna z cest ke zlepšení je přestat kritizovat a začít více zvěstovat,aby bylo více křesťanských hudebníků, dále je možnost zapojit se osobně do této hudební služby a to nejjednodušší je pohledat kř. hudbu v jiných zemích.
To se zároveň nevylučuje s tím, že by každý křesťan měl svou práci dělat pořádně a růst v ní - včítaje i křesťany sloužící darem hudby.

50 HilaryClements24 HilaryClements24 | E-mail | Web | 29. srpna 2011 v 16:43 | Reagovat

I guess that to receive the <a href="http://bestfinance-blog.com/topics/credit-loans">credit loans</a> from banks you ought to present a firm reason. Nevertheless, once I have got a short term loan, because I wanted to buy a bike.

51 Stripes of glory Stripes of glory | E-mail | 10. června 2012 v 17:14 | Reagovat

Ahoj. Jsme křesťanská kapela z Ostrova nad Ohří a teď jsme přihlášení do soutěže o nahrávání která končí 25.6. Chci povzbudit do hlasování na stránkách facebooku - http://www.facebook.com/photo.php?v=399989950044299&set=vb.348848521362&type=2&theater kde si můžete poslechnout naší amatérskou nahrávku a kde můžete hlasovat přez "to se mi líbí" díky moc za podporu. Naším cílem je tvořit kvalitní hudbu, která osloví lidi.

52 Splender Splender | 10. ledna 2013 v 17:14 | Reagovat

Nedávno jsem objevil českou křesťanskou kapelu která si říká Team4d ..ukázky z nově vydaného CD vypadají velice nadějně.. a pak že je česká křesťanská tvorba mrtvá (?) :-) http://www.team4d.cz/

53 Lenka Lenka | E-mail | 5. února 2013 v 1:50 | Reagovat

Přesně!!!
Vystihl si asi to, co si myslí většina mladých lidí, ale bojí se to říct.
Ale mnoho z nich se neodváží křesťanskou hudbu neposlouchat.
Já se odvážím, zbláznila bych se. Kř. hudba je důležitá, ale s mým hudebním, náročným vkusem najdu tak 3 kapely, které se mi líbí, je to děsivé :-/

Mě přijde, že všichni ti interpreti se drží zpátky, jako kdyby se báli být svý a tak to postrádá tu jiskru, protože je komunity nutí stále vypadat ze všech úhlů křesťansky.

Mutemath!
Crazy lidi, ničí nástroje, skákají po nich, pařba.

54 Lenka Lenka | E-mail | 5. února 2013 v 1:57 | Reagovat

Další věc... Co je to křesťanská kapela? Jak to můžeme o jakékoli kapele říct?
Je to to samé, jako kdybychom chtěli rozlousknout, kdo je fakt křesťan a kdo si na něj jen hraje.

Ke mě mluví i nekřesťanská hudba. A musím říct, že někdy o hodně víc... Nikdy nemůžeme vědět, co se skrývá za hudbou. Slova napoví, ale dvojsmysly mohou způsobit, že místo oslavování Boha to mohou být (extrémní případ) satanisti... nejsme vševědoucí a já osobně se neodvážím nastopro věřit jakékoli (i křesťanské) kapele, prověřuji.

Myslím, že osobní vztah s Bohem je to nejdůležitější a ostatní nám on ukáže.

55 Lenka Lenka | 5. února 2013 v 2:12 | Reagovat

Pánové a (třeba i) dámy, letmo sem prolétla diskuzi!
Hrůza, všechno, co tu dáváte je tak nudnééé :))
Relient K, Swithfoot,Rebecca, hillsong... ani se mi to nechce vypisovat.
Lituju pisatele, který očividně hudbu víc řeší, ale lidi ho nechápou.

56 dejwos dejwos | E-mail | 6. února 2013 v 12:38 | Reagovat

Zdravím,
"líbí se mi" jak tu někdo v blogu vyjádří svůj názor a někteří se na něj sesypou jako by byl přímo kacíř. :-)) Tak především bratři a sestry tolerance. A pak kromě toho má pisatel blogu pravdu a i když je článek 5 let starý, řekl bych že se toho ve vodách české křesťanské "pop music" mnoho nezměnilo. Mrzí mě názor některých z vás, že stačí dobrý úmysl. Řídit auto s dobrým úmyslem taky jaksi nestačí, je k tomu potřeba jaksi to auto umět ovládat.
Otázka je jestli vina za stav české křesťanské mjůzik není také tak trochu na straně posluchače, případně pořadatele koncertů(festivalů), dramaturgií českých rádií atd.Po čem je u nich největší poptávka, co chtějí slyšet, co je ještě snesitelné a pod.

57 buy writing paper buy writing paper | E-mail | Web | 19. září 2013 v 3:38 | Reagovat

Our society evolves dynamically and now you don't need to create your academic writing tasks and should just tell: "I need research papers " in the internet.

58 click here click here | E-mail | Web | 10. listopadu 2013 v 17:01 | Reagovat

But if sophomores want to write paper without assistance they could get information about application essays types on their website, and reach their 24/7 live chat if any questions.

59 essay samples essay samples | E-mail | Web | 10. listopadu 2013 v 17:09 | Reagovat

Are you still looking for custom essay writing assistance? You don’t need to search anymore, look here goldessays.com and purchase essays and you will never be sorry.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama