Ukradený Redman a Hillsong ve Vsetíně

23. června 2008 v 16:17 | djmouka |  úvahy a glosy
Tak a je to tady, ačkoliv pořadatelé koncertu Matta Redmana a Hillsong London ve Vsetíně žádali přítomné, aby nic nenahrávali, nepadlo jejich slovo na úrodnou půdu. Někteří si prostě nedali říct a jednoduchou prosbu ignorovali. Potud by se to ještě dalo trochu chápat. Problém ale vzniká, když takovou "zakázanou" nahrávku zveřejní. Díval jsem se na Youtube, několik záznamů z koncertu jsem tam již našel a jsem přesvědčen, že další se ještě objeví. Je smutné, když křesťané vědomě porušují autorská práva a ignorují pochopitelný zákaz (či spíše prosbu), aby se nic nenatáčelo.

Dost trapné je také to, že většina těchto záznamů je v naprosto otřesné zvukové i obrazové kvalitě (nahráno na mobil). Na druhou stranu je tak také dobře zdokumentován otřesný zvuk koncertu. Schválně, na kterém videu je dobře rozumět slovům písní? Někteří lidé se naprosto správně v diskusích na internetu vyjadřují, že nebýt slov na velkých plátnech, někdy by se jen stěží chytali, o čem se vlastně zpívá. Zato bicí a elektrická kytara hrají na všech videích jasný prim.
Jak už jsem napsal, jsem rád, že se tato akce u nás uskutečnila a jsem rád za lidi, kteří na ni přišli. Bylo to poprvé a i když se ne všechno povedlo, svůj účel to splnilo. Nechápu ale ty, kteří vědomě porušují autorská práva a zveřejňují nahrávky, jejichž kvalita nestaví hudebníky do nejlepšího světla.
Dost mě pobavil dotaz jednoho účastníka, zda-li bude k dispozici DVD z koncertu. Profesionálně nazvučené a sestříhané DVD z původního australského sboru je v tomto případě sázkou na jistotu.
Dovolím si na závěr trochu fotbalové terminologie. Vsetínský koncert byl jako zahrát si exhibiční zápas Sparty B v Horní Dolní. Určitě skvělý zážitek i závan profesionality. Zápas ligy mistrů Sparta vs Barcelona, jak ji známe z TV, to ale určitě nebyl.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Gina Gina | 24. června 2008 v 10:11 | Reagovat

To mě teda taky moc mrzí. Ještě bych pochopila, že pro svoji osobní potřebu se někdo něco nahrál a taky bych pochopila, že žádost o nenatáčení byla přeslechnutá. Jsem ale zděšená, že se takové nahrávky pak dostanou na veřejnost. Jak se tomu bránit co?

2 překvapený překvapený | 24. června 2008 v 16:30 | Reagovat

marku, nepřipadá ti trochu zvláštní, že to co kritizuješ, tak sám děláš, když na této stránce umisťuješ videa z koncertu

3 djmouka djmouka | Web | 25. června 2008 v 9:35 | Reagovat

to překvapený:

Pozor, něco jiného je zveřejnit a něco jiného odkazovat.

Já tady odkazuji na zveřejněná videa - nejsem jejich autorem ani jsem je na Youtube nedal. Za to nesou zodpovědnost lidé, kteří to tam umístili. Nechci je nějak soudit, jen mi to přišlo přinejmenším zvláštní.

4 Pozorovatel Pozorovatel | 25. června 2008 v 9:47 | Reagovat

Ten zvuk nebyl tak strasny jako na tech nahravkach - myslim, ze kvalita zaznamu obrazu je srovnatelna s kvalitou zaznamu zvuku.

A zvlast v tissich pisnich to bylo OK. Treba v tomuhle rozumět je... :-D

http://www.youtube.com/watch?v=AadtgEkA2lk

http://www.youtube.com/watch?v=FV3o4-2Yv-c&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=3hAm6BhucvI&feature=related

5 djmouka djmouka | Web | 25. června 2008 v 10:24 | Reagovat

Souhlasím. Všimni si ale, že se jednalo o písně Matta Redmana - ten to měl ošéfované o dost lépe než Hillsongs anebo o skladby bez bicích a elektrické kytary - to pak byl děs běs :-)

6 Právní analýza Právní analýza | 26. června 2008 v 8:32 | Reagovat

Marku, "překvapený" má z hlediska práva pravdu:

Jedná se o porušení autorského práva na sdělování díla veřejnosti podle § 12 odst. 4 písm. f), § 18, § 71 odst. 2 písm. g), § 76 odst. 2 písm. e) a § 80 odst. 2 písm. e) autorského zákona. V souladu s platnou právní úpravou a výkladem, zde cituji z Autorského zákona: komentář / Ivo Telec, Pavel Tůma, 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2007, strana 228:

"Za zásah do výlučného autorského práva je potřeba považovat jakékoli zpřístupnění díla veřejnosti způsobem, že kdokoli k němu může mít přístup na místě a v čase podle vlastní volby, tj. i prostřednictvím pouhého "linku" nezávisle na vlastnictví či užívání rozmnoženiny díla, která je prostřednictvím linku zpřístupněna (tzn. zpřístupnění jako tzv. mirror downloading či embedded link). V tomto ohledu se jedná o další užití díla, ke kterému je zásadně nutný souhlas majitele autorského práva k zpřístupněnému dílu." Obdobné platí i o framingu, který je také protiprávní.

7 djmouka djmouka | Web | 26. června 2008 v 12:19 | Reagovat

Zajímavý výklad. V tom případě je třeba porušením autorských práv postižena například videohitparáda na Mediablog.sk

Já se na to dívám ale trochu jinak. Není to tak jednoznačné. Je to jako když někdo někde pověsí na ulici plakát, který by tam pověšen být neměl (autor si to nepřeje). Tím, že lidem ukážu, kde ten plakát visí ale přece neporušuji autorské právo.

Jasně že je taky ještě otázka mirroringu, která je nevyřešená, protože se nejedná o klasické zprostředkování informací - když se změní zdroj, je i informace jiná. Myslím, že autorský zákon nezakazuje odkazovat na jiné zdroje. Soustředí se hlavně na jejich užívání.

V éře digitálních médií je autorství otázkou změny jedné jedničky či nuly, jednoho znaku. Protože digitální média mají úplně jinou povahu než klasická média. Ad absurdum: změnou jednoho znaku může být z videa (mpg) najednou obrázek (jpg).

8 pořadatel pořadatel | 26. června 2008 v 13:33 | Reagovat

Ahoj lidi, jen krátké vyjádření za pořadatele.

Zvuk nebyl špatný kvůli plechové střeše stadiónu. Pozvali jsem na zvuk, pódium, světla tu nejlepší firmu ze dvou v naší zemi. Oni se s tím poprali výborně. Při nazvučení stadiónu dopoledne to bylo i přes velkou hlasitost čitelné a příjemné. Zdálo se nám to jako zázrak. Koncert ale zvučil zukař Hillsongu a ten si to namíchal, tak jak si to namíchal. Angličani to tak trochu dělají. Mají to "pod dekou" - přebuzené, nekonkrétní, s vytažením bicích a sólové kytary. Mě osobně ten zvukový výsledek také trochu mrzel. Ale suma sumárum si nemyslím, že to byl tak děsivé jak popisujete. Byl jsem nedávno na Chinasky a Kryštofa a bylo to úplně stejné - přebuzené.

Co se týká přídavku, tak nepřidali protože chtěli, abychom my Češi stihli fotbal. Byly tam i další důvody, jako to, že to pojímají více jako společné chvály než koncert, 20 minut už byli přes limit a také věděli že s balením techniky skončíme ve 2:00 hod. Ale ten fotbal byl halvním důvodem.

Věřím, že v naší zemi budou další taková akce a budou i kvalitnější. Můžeme k tomu přispět i tím, když v článcích a diskusích na webech vypíchneme i ty pozitivní stránky věci.

9 djmouka djmouka | Web | 26. června 2008 v 15:57 | Reagovat

Díky za ohlas, samozřejmě, že celkově tuto akci nelze hodnotit jinak než pozitivně :-)

Co se týče toho zvuku, máte pravdu, ta zvukařská firma je opravdu špičková - poučením pro příště bude nepouštět k pultu Angličany :-)

Myslím, že ten fotbal by leckdo oželel, pro těch pár minut...

10 Bartol Bartol | 26. června 2008 v 18:39 | Reagovat

Ten duraz na fotbal mi na tom koncerte pripadal taky trochu "prebuzeny". :-) Nevim, jestli cilova skupina, ktera chodi na takovehle akce, se tak moc prekryva s temi, kdo nevydrzi bez fotbalu. (Kdo nevydrzel, mohl kdykoli odejit, ne?)

A kdyby proste "naoko" skoncili o jednu pisnicku driv a tu posledni dali jako pridavek, netrvalo by to o moc dele (jen o ten potlesk) a lide by odchazeli spokojenejsi. Ale mozna Anglicani nevedi, ze dat pridavek je v nasich zemepisnych delkach povazovano na koncertech za vseobecny a ocekavany uzus.

Ale jinak byla akce dobra, ne ze ne... :-)

11 Hearthcore Hearthcore | 28. června 2008 v 17:04 | Reagovat

Tohle je trochu přehánka, nemyslíte? Jako kdyby záznam na YouTube  ohrožoval jejich komerční záležitosti. Je to nekvalitní, je to spíš sdílení zážitklu než autorského díla. (Za které je podle protagonistů odpovědný DS)

12 romy romy | E-mail | 7. dubna 2009 v 23:01 | Reagovat

Akce víc než povedená.Příspěvek č.11 vystihuje i můj názor na věc.

13 sgfvaesg sgfvaesg | 9. května 2009 v 13:30 | Reagovat

http://gametester.blog.cz

14 pytkiboy pytkiboy | E-mail | Web | 22. srpna 2009 v 23:21 | Reagovat

Ahojte.Tentro isty koncert bol unas na Slovensku v Presove este pred vamy...Stal som v tretom rade od podia a mozem z urcitostou povedat to bolo nazvucene viac ako  uchvatne..Spev bol prenikavy a uplne uzasne suladil z gytarami a bicimi...... Nerhalo to usi a zaroven to bola hlasne a prebudene.....Myslim si ze to bola vec..bud techniky alebo danej haly,,,,,Tak tiez to moholo prist z Unavy..Ja som som zvukar a viem ake je to zvucit...A este taky koncert.............Co sa tika Videonahravok...No musim suhlasit z nazorom ze ide sa o podelenie zazitkou...Unas nebolo nic take povedane a kameravola a fotilo a nahravlo sa jedna radost....Spitajte sa hillsongu ci im to vadi ze sme si ich nahraly aby sme mali nanich daaku spomienku verte alebo nie podla mna by im to nevadilo....Neverim ze oni sami si tieti videa nepozeraju a ci vobec ich tam mozno davaju...ALebo ked vy si natocite kamaratove dajme tomu bubnisticke solo je to oukej ked ho date na Youtube.Pokial tym neni zamer strapit je tooukej ale to je zasa uz o svedomy sameho seba.....A to ze tieto videa sa ocitili na tomto webe Je normalne myslim si ze o porusenie AUTORSKYCH PRAV BY SA DIALO VTEDY AK BY DANY CLOVEK VYTIAHOL VIDEO PRIJAMO OD TVORCU  VIDEA..NAPRIKALD VIDOKLIP DAAKEJ KAPELY...MYSLIM SI ZE TAM IDE O PORUSENIE AUTORSKYCH PRAV....Inak ja na Vsetin chdomk velmi casto mam tam veeela rodini

15 DS DS | Web | 31. ledna 2011 v 15:55 | Reagovat

Proč neměnit peníze a neprodávat oběti, když jdou lidi do chrámu a mají prachy? Že? Víte, jak by Vás Ježíš zmrskal? Buďme rádi, že na Youtube přibude trochí více smysluplnýho obsahu, než je tam dosud. Co třeba si položit otázku, co to všechno za tu dobu způsobilo? A opravdu nejde o prachy...že Gíno? zadarmo jsi dostala, zadarmo rozdávej!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama