mikrorecenze

PUNK POP IS NOT DEAD!

8. prosince 2007 v 8:10 | hearthcore
Hawai je nejen útočištěm všech surfařů, a prchajících kriminálníků z oblíbených akčňáků, ale v těchto sluncem zalitých místech se vylíhla nechci říct revoluční, ale přinejmenším příjemná kapela. OLIVIA.

V době všemožných rádobyEMO kapel se rozhodli kluci jít cestou mnohokrát prošlapanou v sekulární i křešťanské scéně. Takže i když na trh nepřináší hudební revoluci. je docela možné že hudbu ozvláštní sami sebou, tak jako to dělají již několik let Relient K.

MercyMe: All That Is Within Me

20. listopadu 2007 v 15:38 | djmouka
Kapela MercyMe přináší do popových aranží zabalený worship a potvrzuje, že se již stala stálicí středního proudu. Album All That Is Within Me nepřináší tolik hravých momentů jako jeho předchůdce, je spíše sázkou na jistotu. Ostatně v předvánočním čase se jen málokdo odvažuje riskovat. Najdete zde pár poměrně zdařilých aranží, hlasový projev Barta Millarda je vyzrálejší a jistější, je vidět, že za těch sedm let ušla kapela pořádný kus cesty. Ačkoliv je nové CD opravdu vycizelované a má i nějaké pěkné momenty, právě proto, že ničím nepřekvapí ani neurazí spíše doporučuji, abyste si koupili loňskou desku Coming Up To Breathe.
Hodnocení: NE

DJ Tony Foxx - Lišák z Nizozemska

12. listopadu 2007 v 17:59 | sthtwn
Křeťanská taneční hudba je v našich končinách stále ještě poměrně raritou. Setkáváme se běžně s metalisty, punkery, rockery, rappery a dalšími "-ery" ale DJ?
Toto je povzbuzující novinka pro všechny příznivce taneční scény, kteří smutní nad zástupem umělců, jejichž písním schází onen podstatný rozměr víry, kteří jsou unavení tématy jako sex, drogy, alkohol a násilí...

Demon Hunter: Storm the Gates of Hell

6. listopadu 2007 v 10:07 | djmouka
Fanoušci metalu dnešním dnem plesají. Čtvtá řadovka metalových Demon Hunter je na světě a můžete si ji celou poslechnout na MySpace.
Dle mého názoru je to zdaleka nejlepší a nekompaktnější deska, kterou tito bojovníci ze Seattlu natočili. Nekompromisnost a odhodlání v boji se zlem podporuje perfektně hutný zvuk, nakažlivé melodie a pořádný drajv (skoro vše je zde tvrdší a rychlejší než co jste kdy od DH slyšeli!). Díky tomu, že album vychází v překrásném balení stává se zároveň ideálním vánočním dárkem.
Hodnocení: ANO!

Audio Adrenaline: Live from Hawaii - The Farewell Concert

1. listopadu 2007 v 10:58 | djmouka
Po dvaceti letech svého působení došla letos kapela Audio Adrenaline na konec své kariéry. Hlavním důvodem jsou hlasivky zpěváka Marka Stuarta. Rozlučkový koncert z Havaje obsahuje i DVD záznam, na kterém Mark s oholenou hlavou a celý v černém budí snad větší soucit, než když si pustíte audionahrávku, kde je dobře slyšet, že už na to opravdu nemá. Poslední koncert AA je mnohem více evangelizačním počinem (někdy mi Markovy výkřiky "Jesus" přišly až nepříjemně vlezlé). Toto CD/DVD má spíše dokumentární charakter, neuslyšíte zde nic nového,většinu věcí ba naopak zahranou hůře. Věrní fanoušci budou nadšeni, ostatním bych doporučil pořídit si raději DVD Alive (i když je hůře sestříhané) a jako výběr nejlepších písní určitě album Adios.
Hodnocení: NE

RelientK: Let It Snow Baby... Let It Reindeer

29. října 2007 v 13:24 | djmouka
Vánoce jsou tady cobydup, a tak se na pultech obchodů začaly objevovat nej(h)různější vánoční alba a kompilace. Naštěstí se vždy najdou i tací, kteří kromě toho, že koledy zahrají, přidají i pár vlastních písní a nápadů. RelientK už jedno vánoční EP vydali, a protože se Deck The Halls, Bruise Your Hand celkem povedlo, přidali k desíti písním dalších sedm. Kromě hudební švandy, kdy kapela občas zní jako boyband (s velmi kvalitními vícehlasy!), tady najdeme i hluboká sdělení (I Celebrate The Day) či upřímná vyznání (I Hate Christmas Parties). Kluci umí zahrát swing, acapellu, pop i punk. S nadhledem.
Hodnocení: ANO

Athlete: Beyond The Neighbourhood

24. října 2007 v 15:33 | djmouka
Londýnská kapela Athlete na svém třetím albu pokračuje v atmosférické pop rockové jízdě. I když se na desce nenachází tak výrazné písně jako na předchozím počinuTourist (jestli kluky neznáte, zkuste nejprve toto CD), stále je zde dost zajímavých momentů. Nahrávka je místy ambientní, částečně elektronická, hlavně je v dost klidném tempu - výborně se hodí třeba do auta. Poznámka na okraj: členové kapely se netají tím, že jsou křesťané, protože o tom ale často nehovoří, britská tzv. "křesťanská" média o nich příliš neinformují.
Hodnocení: ANO

Plumb: Blink

17. října 2007 v 10:45 | djmouka
Na mateřské dovolené natočila zpěvačka Plumb album ukolévavek pro své dva malé chlapečky (Solomonovi je dva a půl roku, Oliver má 11 měsíců). Deska Blink má charakter chillout nahrávky. Všech deset písní je v příjemných lehkých alternativně popových aranžmá. Texty tvoří hřejivá slova milující maminky, Plumb zpívá o Boží ochraně, bezpečí a blízkosti. Tohle CD by rozhodně nemělo uniknout čerstvým rodičům, ale vhodné je i pro každého, kdo si večer před spaním rád poslechne slova útěchy a uklidnění.
Hodnocení: ANO

Pocket Full Of Rocks: Manifesto

16. října 2007 v 10:40 | djmouka
Kapela Pocket Full Of Rocks je další novou americkou worshipovkou ve stylu Sonicflood nebo starších MercyMe. Tato charakteristika dává tušit, co můžeme očekávat, a tak to ani nebudu příliš rozebírat. Jen potvrdím, že deska pluje v těch nejbezpečnějších vodách současného worship-mainstreamu, bez jakéhokoliv náznaku v odchylce od kurzu. Jsem přesvědčen, že CD Manifesto jistě brzy zaplní regály křesťanských obchodů s nápisem "výprodej".
Hodnocení: NE!

Falling Up: Captiva

15. října 2007 v 15:45 | djmouka
Nahrávka Captiva je pro kapelu Falling Up určitě nejslabší z dosud vydaných čtyř CD. I když je deska celkem dobře produkovaná, z větší části se zde nic pořádného neděje a na mysl mi přichází dvě slova, a to sice "nuda" a "stagnace". Z šestice mládenců, kteří kdysi kombinovali hutné kytarové riffy s klavírem a sladkými vokály zůstalo jen trio a je otázkou, jak se to vyvine dál. Nejpoutavější kolem toho všeho je použitá typografie.
Bývalý kytarista Joseph Kisselburgh po odchodu z kapely založil bezva projekt The Send. Tudy vede cesta!
Hodnocení: NE

PlayRadioPlay!: The Frequency EP

13. října 2007 v 6:54 | djmouka
Kluci, kteří dělají elektronickou muziku jsou na to většinou sami. Z křesťanů to jsou npříklad Moby, Andy Hunter anebo Joy Electric. PlayRadioPlay! je název one-man-show projektu od 18-ti letého maníka, který si říká Dan. Tenhle borec toho na svůj věk dokáže s klávesama a počítačem opravdu dost a navíc docela fajn zpívá. The Frequency EP je moc pohodová elektronická deska, kterou určitě nesmíte minout, zejména pak, pokud nyní ve svém mp3 přehrávači posloucháte In Rainbows a nechcete zůstávat zamčení ve svém pokoji, zvláště, když je venku tak krásný podzim.
Hondocení: ANO!

David Crowder Band: Remedy

10. října 2007 v 9:32 | djmouka
David Crowder Band se již několik let docela úspěšně vyhýbají zavedeným worshipovým klišé a vyšlapují si vlastní cestou. A jde jim to! Kapelu charakterizuje prefektní hráčský um, skladby jsou pečlivě vypointovány a všeho je přesně tak akorát (mnozí by se zde mohli učit, jak správně aranžovat). I když jsou texty místy dost úsporné, dá se zde hovořit spíše o výstižné zkratce než o kolovrátkovém opakování. V písních se pracuje s hudební dynamikou, která jim dodává tu potřebnou hloubkou, tam zase křehkost, jinde nechybí chybí hravost a nadhled. Výsledek? Remedy je jednou z nejlepších pop/rock/worshipových nahrávek, kterou si dnes můžete pořídit.
Hodnocení: ANO!

Emery: I'm Only a Man

9. října 2007 v 13:14 | djmouka
Post emo/hardcore kapela Emery vyrukovala se svou třetí studiovou nahrávkou nesoucí titul "Jsem pouze člověk". Kapela se tentokrát pouští do hudebních koláží, připomínající někdy svou délkou alternativní artrockové kompozice progresivních kapel ze 70. let. Najdete tady taky pořádnou porci samplování. Emery zase o kousek povyrostli a přinášejí vcelku zajímavou směsici alternativního rocku (The Movie Song, World Away) i hudební sebeironie (Don´t Bore Us, Get To The Chorus). Snad jen kdyby si kluci odpustili poslední dvě písně, včetně neúnosné, téměř jedenáct minut dlouhé, skladby From Crib To Coffin. Nic extra nového, ale fanouška uspokojí.
Hodnocení: ANO!